تاریخچه بسته بندی مواد غذایی

تاریخچه بسته بندی مواد غذایی

تاریخچه بسته بندی مواد غذایی ،بسته بندی با مواد طبیعی مانند برگ شروع شده است. تخمین زده می شود که بسته بندی های شیشه ای و چوبی حدود 5000 سال است که مورد استفاده قرار می گیرند.

پاکت بسته بندی زیپ دار یکی از پر طرفدار ترین پاکت ها می باشد. که به مراتب پاکت زیپدار استفاده بیشتری نسبت به پاکت های بدون زیپ دارند. و اکثر پاکتهای بسته بندی دارای زیپ هستند به دلیل نگه داری مواد غذایی و … در داخل خود به دور از هر گونه رطوبت و عوامل خارجی می باشد. تا کاملا مواد داخل پاکت پاکیزه باقی بمانند.

تاریخچه بسته بندی

 

در سال 1823 ، پیتر دوراند ، انگلیسی نخستین بسته بندی فلزی را كه از ورق فلز “قوطی” ساخته شده بود. ابداع کرد. در سال 1900 كاغذ و مقوا به مواد مهم بسته بندی تبدیل شده اند. و صنعت بسته بندی شروع به جایگزینی کاغذ به عنوان مواد اصلی بسته بندی کرد.

انواع کارتن در بسته بندی مواد غذایی

 

کارتن ها اعم از کارتن 2 لایه، کارتن 3 لایه و کارتن 5 لایه روی کار آمدند. جعبه مقوایی نیز که مواد تشکیل دهنده آن کاغذ است. در بسته بندی جایگاه خود را به دست آورد. امروزه انواع بسته بندی ها مانند پاکت کرافت پنجره دار که مناسب انواع خوراکی از قبیل زیتون، خیارشور، آجیل و قهوه است. پاکت شیر دار (ولو دار) که برای انواع نوشیدنی مانند شیر، آبمیوه مناسبت است. پاکت سوپاپ دار که ویژگی خالی کردن گاز داخل پاکت را بدون عبور و ورود جریان هوا به داخل بسته بندی را دارد، موجود می باشد. برخی دیگر چون پاکت گرانولا ، پاکت متالایز ، پاکت آجیل ، پاکت ارزان ، پاکت لاکچری و ….

از دیگر محصولات پاکت بسته بندی چون پاکت زیپدار ، دورو فویل ، رول فویل آلومینیومی ، رول فویل ، پاکت بسته بندی ادویه ، پاکت کرافت زیپدار ، پاکت باکس پوچ ، پاکت سه طرف دوخت نیز از نمونه کارهای عالی پاکت های بسته بندی اشکان پک می باشد.

چرا از گذشته تا به امروز بسته بندی مواد غذایی مهم است؟

 

  • بسته بندی باعث حفظ کیفیت غذا و همچنین جذب مشتری می شود.
  • به احتمال زیاد اکثر مشتریان از روی کیفیت بسته بندی محصولات شما را قضاوت می کنند.
  • از آنجایی که بسته بندی با مواد درون آن برخورد می کند باید از کیفیت مطلوب برخوردار باشد.

محافظت از کیفیت و طعم مواد در بسته بندی

 

شرکت های بسته بندی بسته ای بی نظیر را طراحی می کنند که می تواند طبق نوع غذا ایده آل باشد. شرکت ها تحقیقات زیادی را برای به دست آوردن بهترین ایده ها برای بسته های مفید داشتند.

که می توانند محصول را از واکنش های شیمیایی ، نور و گرد و غبار محافظت کنند، انجام می دهند. بسته بندی نامناسب مواد غذایی روی کیفیت و طعم یک محصول تأثیر می گذارد.

اشکان پک در زمینه انتخاب بهترین بسته بندی برای محصولات شما آماده همکاری با تولید کنندگان محصولات می باشد. نظرات خود را در رابطه با تاریخچه بسته بندی مواد غذایی با ما در میان بگذارید.

بسته بندی مواد غذایی

 

امروزه انواع بسته بندی مواد غذایی در قلب صنعت مدرن بازاریابی قرار دارد و تعداد کمی از مواد هستند که بدون بسته‌ بندی مناسب به بازار عرضه شوند. این کار جهت مراقبت از مواد غذایی و محافظت از آن در برابر آسیب، آلودگی، فساد و حمله آفات صورت می‌گیرد. همچنین روش های بسته بندی مواد غذایی برای جلوگیری از دستکاری حین حمل و نقل، ذخیره سازی و خرده فروشی مواد غذایی انجام می‌ شود.برای اطلاعات بیشتر و خرید محصولات شرکت اشکان پک می توانید با ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط

فروش پاکت زیپدار ، پاکت‌ زیپدار را می‌توان یکی از پرطرفدارترین در بین مدل های متنوع پاکت در سراسر دنیا انتخاب کرد. این نوع پاکت زیپدار در ابعاد متفاوت و با آنالیزهای مختلف قابل تولید می‌باشند. راحتی در ایستادگی در قفسه‌ های فروش مغازه ها و فروشگاه ها، ظاهر زیبای پاکت ها، امکان پلمپ کردن مجدد ...
پاکت دو رو متالایز و پاکت سه طرف دوخت زیپدار دورو متالایز معروف به بالشی مناسب برای محصولاتی که مرطوب و خیس هستند. محصولاتی که باید از نور در امان بمانند و حتی محصولات صنعتی و پارچه ای. این پاکت در سایزهای مختلف موجود می باشد. همچنین می توانید برای سفارش این محصول پاکت ...
پاکت بسته بندی زیپ دار یکی از پر طرفدار ترین پاکت ها می باشد. که به مراتب پاکت زیپدار استفاده بیشتری نسبت به پاکت های بدون زیپ دارند. و اکثر پاکتهای بسته بندی دارای زیپ هستند به دلیل نگه داری مواد غذایی و ... در داخل خود به دور از هر گونه رطوبت و عوامل خارجی می باشد. تا کاملا مواد داخل پاکت پاکیزه باقی بمانند. ...
پاکت گرانولا که به آن پاکت آجیل ، خشکبار و پاکت قهوه نیز می گویند. و مخصوص محصولات گرانولی می باشد. و عموما از نوع پاکت کرافت ایستاده می باشند. گاها به صورت پاکت کرافت پنجره دار تولید می شوند. که مشتریان بتوانند داخل پاکت را به راحتی ببینند. و کیفیت محصول داخل پاکت ...
پاکت شفاف متالایز ، این پاکت در گروه پاکت های بسته بندی ایستاده زیپ دار شفاف متالایز می باشد. و یکی از پرطرفدار ترین و اقتصادی ترین گروه ها از میان پاکت های عمومی می باشد. یکی از ویژگی های این نوع پاکت متالایز مقاومت آن در برابر هوا، رطوبت، گرد و خاک می باشد. ...
پاکت متالایز پاکت های پلیمری می باشند. که با لایه ای نازک از جنس فلز معمولأ پوشش داده می شوند. پاکتهای متالایز دارای ظاهری فلزی مانند به فویل آلومینیوم می باشند که از نظر وزنی و هزینه کاهش یافته اند. پاکت های متالایز به طور وسیعی برای اهداف تزئین و بسته بندی برای مواد غذایی و همچنین ...